3 Nisan 2012 Salı

72 ay mevzuu

Off uzun zamandır yazma gücünü bulamadım... neden ?? Bilmiyorum... yaşam telaşesi mi ? 
Her neyse bugün bir şeyler yazmanın vakti dedim herhalde.

Uzun zamandır yazmayınca aslında anlatacak ne çok şey birikmiş diye düşündüm. Buse’nin okulu ve yaşadığımız, gelişmeleri anlatmak isterdim. Okul öncesi eğitimin ne kadar gerekli olduğunu anlatmak isterdim tamda. Ama işte bu sırada çıktı karşımıza 4+4+4 dayatmaları.

Çocuklarımız daha henüz oyun çocuğu iken, daha yeni yeni onları evden çıkıp okula gitme rutinine alıştırmışken şimdi 5 yaşındaki küçüğümü ilkokula göndermem için beni neden zorladıklarını anlamıyorum. Twitter’da #5cokerken diye paylaşıyor tüm anneler. Ne olacağını nasıl olacağını bilmediğimiz bir durumdayız açıkçası.

Buse 2008 doğumlu bu sene başlamayacak belki ama önümüzdeki yıl da başlaması için çok erken. Hele ki 2007 doğumlu çocukların durumları çok daha vahim.

Hadi desek ki göndermeyelim cezasına razı olalım. O zaman da 75 aylık olan Buse 60 küsür aylık çocuklarla mı okuyacak. Buda ayrı bir dengesizlik. Bu iki yaş gurubunun algılarının, yeteneklerinin aynı olamadığı tüm eğitimciler tarafından söyleniyor.

Sonuç olarak tüm anneler kafamız karışık. 

2 yorum:

  1. Sorma, kafam patlayacak düşünmekten. Rüzgar 2007 Ekim doğumlu. Seneye ilkokula vereceğim okulda, okul öncesine mi başlatsam yoksa ondan sonraki sene direkt ilkokula mı versem bilemiyorum. Tam bir çıkmazdayız.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten ne yapacağımızı şaşırmış durumda kalakaldık. Hayır işin ilginci öğretmenler dahil kimsenin bir şeyden haberi yok. Ne, nasıl olacak? kim gidecek kim gitmeyecek? gitmezse ne olacak?

    YanıtlaSil