6 Temmuz 2011 Çarşamba

Havuçlu Soğanlı Makarna

Buseciğim makarna sevdiğinden dolayı makarnaya türlü şeyler karıştırıp arada yemediği şeylerden de yemesini sağamaya çalışıyorum. Eskiden havucu eline alıp kıtır kıtır yerdi. Son zamanlarda onu da yememekte ısrarcı olduğundan zaten sebze namına da bir şey yediremediğimden, makarnanın sosuna karıştırayım bari dedim. Öylece yedirebildim.


Tarifim şöyle

- 2-3 adet havuç

- 1 kuru soğan

- 1 -2 diş sarımsak

- İstediğiniz çeşit makarna

- Domates sos

- Tuz, kuru fesleğen

- Toz kırmızı biber

- Zeytinyağı

Makarna haşlanırken, sarımsak, soğan ve havucu rondoya atıp iyice kıydım, rendede yapılabilir ama ben busenin yemem ihtimaline karşı hepsini un ufak ettim.  Sonra tavaya yağı koyup soğan ve havuçları ekledim, iyice kavurdum, tuzunu ve diğer baharatlarını da ekledikten sonra evde domates sosu olduğu için onu kullandım ben ama salça da kullanılabilir. Domates sosunu ekledikten sonra biraz daha pişirip haşlamış olduğumuz makarnaın biraz suyundan da ilave ederek makarnaları ekleyip şöyle bir karıştırıp altını kapatyoruz.

İstenirse parmesan peyniri ile gayet lezetli oluyor. Buseyede yedirebildiğimden dolayı mutlu olduk. Bir ara Burkay bununiçnde ne var sosunda diye sorma gafletinde bulundu, şşş sus çaktırma felan diyip geçitirdim.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder