27 Mayıs 2010 Perşembe

>Ben bugün şanslı gibiyim....:)

>Neden diyeceksiniz? Çünkü dün akşamdan hazırladım yemeği desem. Bunun neresi şans da denebilir? Neyse yani bugün telaşla eve gidip aman şuna yetiş aman buna yetiş yok benim için. Ne yaptığıma gelince, gayet basit, barbunya. Hem çok severiz hem de çok kolay yapması. Yaz da geldi ki artık hem sıcak hem soğuk bol bol yenir.
Tek bu mu derseniz benden bu kadar bugün. Yanında domates biber salatalık, yada yoğurt olabilir.

Zeytinyağlı Barbunya

- 1 kilo taze barbunya,
- 1 orta boy soğan,
- 1 havuç,
- 3 domates (bol domatesli seviyorum ben)
- Zeytinyağı
- Tuz, kırmızı biber, karabiber
- Limon

Önce yağda yemeklik doğradığımız soğanları hafif kavuruyoruz, hemen küp küp havuçları ilave ediyoruz, ikisi biraz kavrulana kadar çeviriyoruz, sonra ayıkladığımız barbunyaları ilave ediyoruz, onları da biraz çevirdikten sonra, küp doğradığımız domatesleri, tuz , kırmızı biber ve karabiber ekleyip üzerine de az biraz, domatesin suyuna göre, suyunu ilave edip altını kısıp 20-25 dakika pişmesini bekliyoruz. Ben düdüklü tencerede de yapıyorum barbunyayı o zaman 15 dakika da falan pişiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder