25 Mayıs 2010 Salı

Ne eklesem yanına.....

>Hadi bakalım pazartesinin yemeğini çıkardık derken Salı geldi, erişteli mercimek de yarılandı. Şimdi yanına bir şeyler yapmak lazım ama ne? Şimdi onu düşünüyordum ama aklıma da bir şey gelmiyor.
Diyorum ki bugün en iyisi, işten eve gidince pratik bir tavuk sote yapayım. Zaten Buse hanımın park keyfi akşam yedi buçuklara kadar sürdüğü için zaten vakit de kalmıyor, öyle uzun uzadıya bir şeyler hazırlamaya. Akşamdan hazırlamadıysak bu saatlerde daha detaylı bir yemek zor.

Tavukları pişirirken de bir çoban salata gayet güzel olur bugün için. Ona da Burkay bey yardım etsin artık. :)

Tavuk Sote

2 adet kemiksiz göğüs eti kuş başı doğranmış,
1 adet soğan,
2 diş sarımsak,
1 adet havuç,
1 adet kırmızı biber,
2 dal taze soğan,
Maydanoz,
1 yemek kaşığı soya sosu,
1 çay bardağı krema,
1 çay kaşığı köri,
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber,
Tuz, karabiber,
Zeytinyağı

Göğüs etlerini küçük kuşbaşı şeklinde doğrayalım tavaya alıp, zeytinyağında orta ateşte etler suyunu bırakıp çekinceye kadar kavuralım. Üzerine soğan, sarımsakları ve küp küp doğranmış havuçları ekleyelim. Ben çok ince ince doğramıyorum soğanları, daha irice seviyorum. Hepini şöyle bir çevirip kavuralım. Bu arada kırmızı biberleri de jülyen doğrayıp ekleyelim. Hafif kavrulduktan sonra soya sosunu, kremayı da ekleyip orta ateş de kavurmaya devam edelim. Bu arada baharatlarını da ekleyelim. Ben bu aşamada ağer çok susuz gözüküyorsa azcık da su ilave ediyorum yoksa ateşi iyice kısıp 10-15 dakika kapağını da örtüp pişiriyoruz. Birde tuzunu atarken koyduğumuz soya sosuna göre ayarlayalım. Artık sodyumu azaltılmış olanları da marketlerde satılıyor ama yine de tuzlu oluyor. O yüzden tuza dikkat diyorum.
Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder