24 Mayıs 2010 Pazartesi

Ne zor geçen bir gün Pazartesi...

Evet ben Pazartesileri geçirmek konusunda gayet başarısızım. Bir türlü geçmek bilmiyor. Zaten bugün bittiğinde haftayı geçiririm herhalde diyorum. Neyse tabi zor geçen bir günde akşam ne yiyeceğimizi düşünmek de ayrı bir dert. Hafta sonunda bir şeyler hazırlamadıysam off yani.

Aslında bugün için en güzel öneri Pazar gününden artırılmış yemeklerin ısıtılıp yenilmesidir bence J. Ama benim evde yemek yok .( Bereket Buse’ciğin yemeğini dünden hazırlamıştım)

Neyse işte... aklıma erişteli yeşil mercimek geldi yapılacak. Buzlukta haşlanmış yeşil mercimek vardı zaten. Birde yanına salata yaparsam bu günü kotarırız herhalde.

Erişteli Yeşil Mercimek

1 su bardağı yeşil mercimek

1/2 su bardağı erişte

Zeytinyağı

1 adet kuru soğan

1 diş sarımsak

1 çay kaşığı kimyon

1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber

1 yemek kaşığı kuru nane (ben bol naneli seviyorum)


Önce yeşil mercimekleri üzerini biraz geçen suda haşlayın. Ben daha önceden haşlayıp buzlukta bulundurduğum için oradan indirip kullandım ama, aslında hemen haşlayıp da, o suyla yemeği yapınca daha da güzel oluyor.

Soğanları ince ince doğrayıp yağda hafif kavurun. İsterseniz sarımsak da eklenebilir. Soğanlar hafif pembeleşince, üzerine mercimekleri ve erişteleri ekliyoruz. Üzerine suyunu da ekledikten sonra tuzunu, kırmızı biber, kimyon ve nanesini de ekleyip erişteler pişene kadar 5-10 dakika pişiriyoruz. Ben bazen kırmızı biberini bu aşamada eklemiyorum. Tereyağını kırmızı biberle azcık yakıp yemeği servis ederken ekliyorum, daha da bir lezzetli oluyor. Tabi öyle yapacağım zaman baştan biraz daha az yağ ile kavuruyorum soğanları.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder