2 Haziran 2010 Çarşamba

Makarna günü

Bu havalar da ne enteresan, dün nerdeyse 40 dereceydi, şimdi hale bak.
Bugün makarna yapayım diyorum ama bir türlü karar veremedim nasıl bir sos yapacağım. Tabi makarnayı ben yemeyeceğim, yanına yapacağım salatayı yerim ben artık. Busecik de çok seviyor, şükür sevdiği bir şey de var yani.

Düşündüm, düşündüm en sonunda peynirli-kremalı makarna yapmaya karar verdim.

Peynirli Makarna,

350/500 gr. Makarna (evde hangisi varsa ben onu kullanıyorum)
1 su bardağı krema
1 su bardağı rendelenmiş chedar peyniri,
Tuz, karabiber
Toz kırmızı biber, kuru fesleğen
1 tatlı kaşığı sarımsak tozu
Üzeri için parmesan peyniri

Sıcak suda makarna haşlanırken, kremayı orta ateşte bir kabın içine alıyoruz. Hafif kaynamaya başladığında, içine diğer malzemeleri ekliyoruz, peynirin erimesini bekliyoruz, baharatları karıştırıyoruz. Haşlanan makarnayı da sosumuza ilave edip karıştırdıktan sonra, bir fırın kabına koyup, üzerine parmesan rendeledikten sonra üzeri kızara kadar fırında tutup, çıkarıp afiyetle yiyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder