10 Mart 2011 Perşembe

Sabah yine beyazla uyandık...

Her ne kadar Ankara kadar olamasakda, kızım karı görüdya bunada şükür. Bugün işe gidesimde hiç yok ama gitmek lazım tabi. :(

Yapılacak ne çok iş var evde de. Biraz sebze felan almak lazım, sebze yemeği yapmaz oldum kaç zamandır. Buse hanım yemediği için sebze yemeklerini biz de yemez olduk. Kendisine sebze çorbası adı altında veriyoruz sebzesini ama biz yemiyoruz.

Aslında peynir, mantı sebze baklagil gibi ihtiyaçlarımı Pınar Hanım'dan almaya başladığımdan beri elim gitmiyor markettekilere ama ondanda her zaman alamıyoruz tabi. Bu hafta bir grup sipariş vereceğim peynirim ve mantım bitmişti. Yanında sebzelerden de istesem iyi olacak.

 Bugün ne yemek yapsak karar veremedim yine.

Yoğurt çorbası yapmıştım, kuzucuğum pilav çorbası diye severek içiyodu. Yanına ne yapacaz bilemedim. Düşünmek lazım biraz daha.

Yoğurt çorbasının şöyle yapıyorum ben;

-          1 çay bardağı kadar pirinç,

-          6 su bardak su (tavuk suyu yada et suyu olunca daha lezetli oluyor)

-          1 yumurta

-          1 kase yoğurt

-          1 yemek kaşığı un

-          Tereyağı

-          Tuz, kırmızı biber, nane

 Önce princi suyun içinde 10-15 dakika kadar haşlıyoruz. Çok fazla haşlayıp prinçleri iyice lapa yapmadan 1 yumurta, yoğurt ve 1 yemek kaşığı unu, birazda pricin suyundan alarak ayrı bir kapta iyice karıştırıyoruz ve bunu kaynayan prinçlere yavaş yavaş ilave ediyoruz ve hiç durmadan karıştırıyoruz. Karıştırmayı unutunca kesiliyor. Kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz.

Kaynadıktan sonrada 5 dakka daha bekliyoruz. Bu arada kaynayınca başka bir tavada tereyağını eritip nane ve kırmızı biberi ekledikten sonra çorbamıza ilave edip çoranın altını kapatıyoruz. Tuzunu da altını kapattıkdan sonra ilave ediyoruz.

Afiyet olsun ....

1 yorum:

  1. [...] tavukların önünden bir de Yoğurt çorbası yapayım istiyorum. Salata olarak da fethiyeden gelen domateler ve biberler ile çoban salata [...]

    YanıtlaSil