11 Mart 2011 Cuma

Yine hastalık

Dün gece hiç durmayan bir öksürük ve sonrasında da sabah karşı 38,5 civarı ateş. Bu hastalıklardan kurtulamadık. Kreşe başladık bu sene, sadece haftanın 3 günü oyun grubuna gidioruz ve bütün bir yılı hasta geçiriyoruz. Kreşe başladıktan sonra 2 kış böyle geçecek deniyor. Umarın ilkini atlatmışızdır. Şu ateş korkutuyor insanı ama onunla ilgi de okuduğum çok şey var ve o yüzden çok yükselmedikçe yada Buse rahatsız olmadıkça ateş düşürücü vermiyorum. Kadir Tuğcu Hocanın bir yazısı var ateş ile ilgli tavsiye ederim.

http://www.anneoluncaanladim.com/yazarlar/21/kadir-tugcu/279/ates-ve-tedavisi

Neyseki keyfi yerindeydi sabah. Bakalım bugünü nasıl geçireceğiz. Tüm gün takipdeyiz. Umarım daha fazla ağırlaşıp bizi hastanelere taşıtmaz. Hastalık tamamda, benim asıl sinirlerimi bozan iştahınında hastalıkla birlikte tamamen (zaten bizimkinde yok) gitmesi. İki lokmayı zor yiyor çocuğum.  Off oofff anne olmak zormuş.

Yemek konusuna gelince bugün muhtemelen bizim kocaların bekar gecesi olacak. O yüzden ben kendime tost vs geçiştirebilirim. Buse’yede sebze çorbası yapacağım. Bir ara onunda tarifini vereyim. Ama dün akşam çorbanın yanına menemen yaptım onu anlatayım (gerçi herkes bilir bunu). Ben çok severim menemeni hemde besleyici olduğunu duydum. Sebze ve proteinin bir arada olduğu yemeklerden. Gerçi Buse’cik daha ağzına sürmedi.

-          3 orta boy domates

-          3 - 4  adet Biber

-          1 ortaboy soğan

-          Tuz, karabiber, kırmızı toz biber, kimyon, sarımsak tozu, nane (ben evde bulduğum baharatı koyuyorum)

-          3 yumurta

 Önce soğanları yağda pembeleştriyoruz, tabi biberleride beraberinde hafif öldürüyoruz. (eğer evde kırmızı biberinizde varsa o da ayrı bir lezzet katıyor). Domatesleri kabuklarını soyup küp küp doğrayıp üzerine ilave ediyoruz. Biraz altını kısıp bu aşamada 6-7 dakkika pişiriyoruz. Baharatlarınıda ekliyoruz. Diğer yandan yumurtaları ayrı bir yerde çırpıyoruz. Domatesler hafiften ölür gibi olduğunda yumurtayı ekliyip karıştırıyoruz. Biraz tencerenin üzerini kapatıp 5 dakika sonra ateşi kapatıyorum. Burda yumurtayı nasıl sevdiğinize bağlı. Biz biraz sulu seviyoruz.

 Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder