19 Nisan 2011 Salı

Makarna Canavarı

İş yerinde her bişey altüst olduğundan dolayımıdır nedir hiç yazasım gelmiyordu. Bir arkadaşım istifa etti.(zaten uzun zamandır kendime vakit ayıramıyorum diye ayrılmak istiyordu) Bir başka yakın arkadaşım aynı zamanda komşum doğum iznine ayrıldı ve aynı zamanda Ankara’ya taşındı, eşinin işi dolayısıyla artık orada yaşayacaklar. Hem komşum gitti hemde iş yerinde yakın arkadaşlarım. Bir boşluğa düştüm yani. Buraya ilk geldiğim günlere döndüm. Ne kadar zor oluyormuş insanın yakın hissttiği kişilerin bir anda çekip gitmesi. Hayat böyle bişey işte. Evlerinin boş halini görünce gerçekten çok üzülmüştüm ama alışıyorum. İnsanlar nelere alışmıyor ki.

 Geçen hafta annemler geldi. Tabi ben mutfağı kendisine terkettim :) Ama şimdi tekrardan mutfağa dönme zamanı geldi. Bugün bizim minik canavar makarna seviyor diye domates soslu makarna yapacağım. Halam Fetihiyeden bol bol domates ve yeşillik göndermiş. Güzel sarımsak ve fesleğenli bir domates sosu ile makarna yapmak geldi benimde aklıma.

Buse daha kolay yiyor diye küçük midye yada düdük makarnalardan kullanıyorum.

Makarna haşlanırken, 5-6 adet domatesi robottan geçiriyoruz. Tencereye biraz zeytinyağı ile birlikte ateşi açıyoruz. Domatesleri ilave ediyoruz, 2-3 diş sarımsağı içine doğruyoruz. Biraz tuz, toz kırmızı biber (sedece renk veriyor, acısı çok az), kuru fesleğen (maalesef fesleğen çıkmadı yeşilliklerin içinden), biraz kaynadığında altını kısıp, 10 dakika daha pişiriyorum.

Makarnalar haşlandıktan sonra suyundan çok az sosa ilave ediyorum. Arkasındada makarnalarıda ilave edip iyice karıştırıp altını kapatıyorum.

Servis yaparken yanında parmesan peyniride rendeliyorum, ki Buse hanım parmesanı avuçlayarak yemeyi seviyor. (Doğru dürüst peynir yediremediğim kuzu, parmesanı avuçlayarak yiyior :) )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder