20 Nisan 2011 Çarşamba

Elmalı Tatlı

Dün makarnayı yaparken, canım tatlı bişeyler çekmişti. Çok kolay ve pratik bir tarif bulmuştuk geçen günlerde. Annem denedi hoşumuza gitmişti ve o gün bitirmiştik. Bende hemen onu yapayım dedim makarnayı beklerken. Çok da güzel oluyor hemde çok hafif.

-          4-5 adet elma,

-          50 gr toz şeker,

-          1 tk toz tarçın,

-          3-4 yk kuru üzüm,

Hamuru için

-          300 gr un,

-          150 gr şeker,

-          1 tutam tarçın,

-          1 paket vanillya,

-          200 gr soğuk tereyağı,

Elmaları kabuklarını soyup küp küp doğruyoruz, şeker, tarçın ve kuru üzümle karıştırıp yuvarlak genişçe bir fırın kabına yayıyoruz. (30-35 cm çapında bir kaba)

Hamur için un şeker tarçın ve vanilyayı karıştırıp, içine yapı ilave ediyoruz irili ufaklı toplar halinde elmaların üzerine yayıyoruz. Ben tam olarak toparlayamadım hamuru anneme sordum o ben çok az hamuru ıslattım dedi. Öyle daha iyi olabilir.

Sonra 180 derecede 45 dakika pişiriyoruz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder