6 Haziran 2011 Pazartesi

Bakla aşkım :)

Şimdi kızıma kızıyorum da bende bebekliğimde ve çocukluğumda hiç bişey yemeyengilerden olup annemi çıldırtmışım. (Bunu tabi Buse’den sonra anlayabildim.) Hatta sebzeleri o kadar uzun süre yemedimki bazılarının tadlarını liseye geldiğimde daha öğrenmiştim.. Bamyayı yediğimde 20 yaşımı geçmiştim. :) Bakla ise bugüne kadar hiç ağzıma süremediklerimdendi.



Taki bu zamana kadar. Geçenlerde yemekhanede çıktı alıyım bir deneyeyim dedim herkes alıyor. Allah Allah güzelmi ne bu diyerekten yoğurla yedim. Sonra evde, alıp denemeye karar verdim, bir tencereyi tek başıma yedim. Ertesi günde pazar ve manavda bakla avına çıkmıştım. Resmen aş erdim baklaya. Meğersem niye yememişim bu yaşıma kadar. Yani Buse yemek yemiyo diye üzülüyorumda, bir dön kendine bak değil mi??

Neyse benim baklanın tarif; çok kolay hemde tam mevsimlik.

- 1 kilo bakla

- 1 büyük soğan

- 1 yemek kaşığından biraz az un,

- 1 tutam şeker,

- Yarım demet kadar dere otu,

- Tuz

- Su

- Üzerine yoğurt.

Soğanları ince ince doğrayıp zeytin yağında kavuralım, o sırada unu ekleyelim ve biraz kavuralım. Sonra ayıkladığımız baklaları ekleyelim, dere otunu ayıkladıktan sorna bir kısmını ilave ediyorum, bir kısmınıda ocağı söndürdükten sonra ilave ediyorum. Üzerine bir tutam şeker ve yeteri kadar tuzunuda koyduktan sonra suyunu ayarlayıp, kapağını örtelim. Baklasına göre değişmekle birlikte 15-20 dakkikada hazır oluyor. Altını kapatınca kalan dereotlerını koyalım. Ben sarımsaklı yoğurla yiyorum çok güzel oluyor.

 Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder