10 Haziran 2011 Cuma

Kıymalı Patates

Ben hiç yapmayı denememiştim bu yemeği halbuki çok bilindik bir yemek. Buse için ne yapacağımı şaşırdığımdan aklıma bunu yapmak geldi. Aaaaaa meğersem hem çok kolay hemde lezetliymiş. Buseye’de gayet güzel yedirdim. Her ne kadar en başta patesleri göstererek ben bunu sevmem demiş olsada sonrasında gayet de yedi. Hemde 15 dakikada hazırlayıp ocağa koyabildim. İşte şöyle



Kıymalı Patates

-          3-4 tane patates (benimkiler küçüktü)

-          Kıyma

-          1 Adet soğan, 2 diş sarımsak

-          1 yemek kaşığı salça

-          Kimyon, tuz, toz kırmızı biber

-          Sıcak su

Kıymayı kavuruyoruz, üzerine yemeklik doğradığımız soğanları ve sarımsağıda ilave ediyoruz. Bunlar kavrulurken patatesleri doğruyoruz. Kıyma kavrulurken salçayı ilave edelim. Birazda salça ile kavuralım. Halka halka doğradığımız patatesleri ilave edelim. Üzeirnede suyunu ilaave edip altını kısalım. Bu arada tuzunu ve baharatlarınıda ayarladık mı 20 dakika sonra yemek hazır. (En son biraz da nane ilave ettim ben)

 Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder