13 Haziran 2011 Pazartesi

Patlıcan Kıstırma

Günlerdir canım patlıcan yapmak istiyor. Dün en sonunda aklıma geldi de alışveriş yaparken patlıcanlarımı aldım. Buse’ye nasıl yedirebilir miyim felan filan diye düşünürken, dedimki kıymalarını yediririm artık napalım. Sebze ayıklayıcısı olduğu için kendisi. Adı kıstırma diye geçiyor babaannemden öğrendim, zannedersem bizim Afyon'da yapılan bir çeşit.



-          4-5 adet patlıca,

-          Yarım kilo kıyma

-          2 soğan,

-          1-2 diş sarımsak

-          Domates salçası veya domates

-          Tuz,

-          Toz kırmızı biber, kimyon

-          Maydanoz

-          Sıvı yağ

Patlıcanları soyup 7-8 sanim büyüklükte doğruyoruz ve bunların herbirinide ucunu tamamen koparmadan ödrde bölüyoruz. Kızarması kolay olsun diye. Tuzlu suda acısı çıkana kadar bekletiyoruz. Bu arada başka bir tavada, hiç yağ koymadan kıymayı kavurmaya başlıyoruz. (patlıcanları kızarttığımız için kıymaya yağ ilave etmiyorum) Biraz kavrulunca üzerine soğan ve sarımsağı ekliyip kavurmaya devam ediyoruz. Ben bu sefer yaparken domates yerine salça kullandım. Ama domates isterseniz kıymaya burda ilave etmek gerekir. Kıymanın tuzunu, kırmızı toz biberi ve kimyonuda ilave edip, altını kısıyorum biraz daha pişmesi için.

Bu arasda sıvı yağı kızdırıp patlıcanları az yumuşayana kadar kızartıyoruz. (Biraz kızarmalı bir yemek bu ama başkada yağ koymadığımızdan çok ağır olmuyor) Patlıcanları bir havlu peçete üzerine alıp yağını iyice süzdüyoruz bu arada kızartma için kullandığımız yağıda döküyoruz ama tencereyi yıkamadan, patlıcanları geri diziyoruz üzerine kıymamızı ve en son salçalı su hazırlıyıp, üzerine koyuyoruz kısık ateşte 15-20 dakkika daha pişiriyoruz. Pişitikten sonra üzerine maydanoz ilave ediyoruz. Ben yanına birde sarımsaklı cacık yaptım.

Buseye yedirebildim mi? Kıymalarını evet, hemde gayet güzel yedi. Patlıcanlarınıda bir iki araya sıkıştırarak verdim. Kabuklarını geri çıkardı ben patlıcan sevmeeem diyerekten. :)  Bu arada kitabın üzerimdeki ve Buse’nin üzerindeki etkisini farkediliyordur diye düşünüyorum. Ayrıntılarını daha sonra yazacağım.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder