22 Haziran 2011 Çarşamba

Yalancı Mantı

Kaç zamandır hastalıklardan ve Busenin yemek yemeği reddetmesinden en sevdiğim yemek yapma işini de yapmaz oldum desem yalan olmaz.

Düşünsenize deli gibi yemek yapmaktan hoşlanan bir anne ve hiç bişey yemek istemeyen bir çocuk. Halbuki ne hayaller kuruyodum ancak, makarnayı bile zor yiyen bir kızım olduğundan kendime bile yapmaktan zevk alamaz oldum.

Neyse kaç gündür yazacağım olmadı bugüne kısmet. Geçen gece yemeğe gelen arkadaşlarımıza yapmıştım. Ben çok severim. Yalancı mantı, çok kolay oluyor hemde lezetli.

- Yarım kilo kıyma
- 1 orta boy soğan
- Tuz, kimyon, karabiber
- 1 kilo yufka
- Yarım su bardağı süt
- Yarım su bardağı yoğurt
- 1 yumurta sarısı
Üzeri için sarımsaklı yoğurt, domates salçası, tereyağ

Ben hem içine harçlı hemde harçsız yaptım, ama galiba içi harçlı olunca daha çok seviyorum. Yada daha yumuşak mı oluyor belkide ondan. Sağanı kıymanın içine rendeleyerek, içine tuzu, kimyonu ve karabiberini katıyoruz. İyice yoğurup kenara alıyoruz.

Her bir yufkayı 4 eşit parçaya ayırıp, yumurta süt ve yoğurdu karıştırarak hazırladığımız harçtan sürüyoruz. Sonra kıymalı harcı üçgenin uzun tarafına yayıyoruz ve kıvırarak sarıp gün şeklini veriyoruz, tepsiye diziyoruz. Fırında 40-45 dakika üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

Geçen sefer yaparken içine harç sürmemiştim, sadece su ve yağla ıslatmıştım, ama bu sefer de biraz kuru oldu içi tabiki. O yüzden onu servis ederken üzerine kaynamış et suyu gezdirip biraz çekmesini sağladım, bu şekilde de lezetli olmuştu.

Üzeri için 2 kaşık salçayı yağda çeviriyoruz biraz da tereyağı ekliyorum ben, sonra üzerine biraz su ilave ediyoruz. Sosumuz hazır. Sarımsaklı yoğurt üzerine sosla servis edebiliriz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder