1 Temmuz 2011 Cuma

Günün Menüsü


Yemek tariflerine ara vermiştim bugünde bir tane yazacağım. Gerçi hepimiz biliriz de hani akşama alternatif olsun ne pişirsem diye düşünmeyelim.

Et sote

Ben kuşbaşı doğradığım etleri önceden düdüklü tencerede haşlayıp suyunu ayrı kendisini ayrı bir şekilde buzlukta tutuyorum genellikle. Suyunu pilavlara vs kullanıyorum etini de hani hiç canım bir şeyle uğraşmak istemediği günlerde çıkarıp sote gibi yapıyorum.

- 2 küçük soğan

- 2 diş sarımsak

- 3-4 yeşil biber

- 2-3 domates

- Tuz, karabiber, tok kırmızı biber

- Kimyon

- Biraz domates salçası

Tavaya az bir zeytinyağı alıyorum, etleri (önceden çözdürmüş oluyorum) koyuyorum biraz çevirdikten sonra hemen üzerine piyazlık doğradığım soğanları, biberleri ekliyorum. Baharatlarını ayarlıyorum. Ben bu sefer domates salçası koymak istedim. Pınar hanımdan gelen salça çok güzel olduğu için, kullanayım dedim. Salçasını da ilave edip biraz da su koyuyoruz hatta salçayı hafif sulandırarak döksek olur. Domatesleri koyuyoruz ve altını kızıp iyice pişmesi için 25-30 dakika ocakta tutuyoruz.

Ben yanına kuzu kulağından salata yaptım. Bu otu çok seviyoruz, kekremsi, ekşimsi bir tadı var insan yedikçe yiyesi geliyor. Onu da, doğrayıp yağ limon tuz ve domates ekledim.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder