8 Eylül 2011 Perşembe

BATIRIK



Bugün akşama, Batırık yapmayı düşünüyorum. Daha önce yapılışını gördüm ama kendim ilk defa deneyeceğim bakalım nasıl olacak. Burkay’ın ailesi bunu ne zaman bir araya gelseler yaparlar ve bizimkide pek bir bayılır. Batırık da batırık diye bende bir deneyeyim diyorum. Tarif buyurun


Malzemeler
1su bardağı Bulgur(ince )
½ çay bardağı Tahin
1 Çorba kaşığı biber salçası
Kuru domates (arzuya göre)
1 adet kuru soğan
4 Adet domates
2 Adet salatalık
Yarım demet maydanoz
2 adet yeşil biber
Varsa Lahana (kıyılmış arzuya göre,haşlanmış)
zeytinyağı
limonsuyu
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 çay kaşığı kimyon
Fesleğen (arzuya göre)
5-6 su bardağı soğuk su
2 çay bardağı sıcak su
Nar ekşisi
Tuz

Hazırlanışı
Tüm sebzelerimizi yıkayıp ,hazırlayalım.Tahini küçük bir teflon tavaya alıp hafif kavuralım,bulgurumuzu 1,5 çay bardağı sıcak su ile ıslatalım
Tahin,bulgur, salça, rendelenmiş 2 domates, ince kıyılmış kuru soğan, maydanoz, fesleğen kimyon, tuz karabiberi karıştıralım iyice özleştirelim.  Eğer varsa kurutulmuş domatesi de ekleyebilirsiniz. Yağını, limonunu ve baharatlarını da ayarlayalım. Acı sevenler bol miktarda kırmızı biber koyabilir.

Bir yandan da kalan 2 domates, salatalık ve biberi ince ince salata yapar gibi doğrayalım. Yine eğer varsa Lahanaları kıyalım. Ben lahana ile yemedim ama çok güzel olduğunu söylüyorlar.

Birde piyazlık soğan bunun yanında çok güzel oluyor.

Batırığı ,susuz tüketmek istiyorsanız,kısır halindeyken mercimek köftesi gibi sıkarak bir tabağa ayırabilirsiniz. Sulu tüketmek istediğinizi kalanını soğuk suyla sulandırın.
Biz yerken sulu olanın içine salata gibi hazırladığımız malzemeden katıyoruz kaşıkla yada lahana.

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder