25 Mart 2011 Cuma

Cuma :)

Bu hafta fazla bişey yazamadım, çünkü evde yemek yapamadım ondandır. Burkay’ın şehire dışında işleri olunca Buse’yede çorba gibi yemekler yedirdiğim için kendimde geçitirdiğim için.

O yüzden bugün, Salı günü kızımla birlikte yaptığımız böreği yazmak istiyorum buraya. Tarif Emine Beder'in. Ben sadece 2 yumurta diyordu 1 yumurta ile yaptım.

Malzemeler:
4 yufka
1 yumurta (asıl tarifteki 2 yumurta)
1.5 su bardağı süt
1.5 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
200 gr. beyaz peynir, Maydanoz

Çörekotu, susam

Bir kapta yumurtaları,sütü,yağı ve kabartma tozunu çırparak karıştıralım. (Burda Buse’den yardım alıyorum, karıştırmaya bayılıyo. Sonrada sıkılıp gidiyo zaten.) Ayrı bir yerde peynir ve ince kıyılmış maydanozları karıştıralım. Yağlanmış tepsiye 1 yufkayı kenarlarını dışa taşırarak serelim. Üzerine hazırladığımız süt+yumurtalı harçtan sürelim. Sonra diğer yufkayıda yayıp harçtan sürelim.

Peynirli-maydanozlu karışımı yayalım. Kalan yufkalarıda aralarını soslayarak üst üste dizelim.
En son ilk yufkanın dışarı taşan kenarlarını tepsiye doğru çevirp soslayalım. Bıçakla kare dilimler halinde keselim ve kalan sosu kaşıkla yufkanın heryerine dökelim. Üzerine çörekotu, susam serpelim. Önceden ısınmış 200-220 dereceli fırında 20-25 dakika pişirelim.

Ben biraz üst katlarda bişirmişim. Hemen kızarıveriyor. O yüzden kontrol edelim.

 Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder