17 Mart 2011 Perşembe

Zor geçen bir haftasonu ve hafta!

Pazartesi günü yazacaktım tam zor geçen haftasonu diye. Nerden bilebilirdim ki haftanın kendiside zor geçecekmiş. Perşembe günü başlayan öksürük ve sonrasıda Cuma günü ateş ve düşmeyen inatçı bir ateş. Çarşamba gecesi oldu kzım halaa 39 derece ateş içinde yanıyor. Bu arada iki kere doktora gittik. Kan tahlili vs derken grbal enfeksiyon. Virütik olduğu için antibiyotik kullanmak istemiyoruz ama doktorlarımız sağolsun ateşi gördüklerinde yazıyolar. Yok kullanmayacam diyorum bu sefer aile ve çevreden gelen büyük baskı. Niye kulanmıyorsunuz? biz hep kullandık size bişey olmaz? vs vs... Tabi bir yandan da yanlış mı yapıyoruz, çocuk ateş içinde diye vicdan azabı çekiyor insan. Aslında ateşinide düşürmek istemiyorum vücudun savunma mekanizması. Gerçi 39,5 geçmeden vermedim ateş düşürücüyü. Ama işte halsizleşnce verdim artık.

 Offf bugün şükür sabahtan beri 37,5 gibi seyrettiğinden dolayı biraz rahatladık, ama yine tetikdeyiz. Öyleki dün akşam artık antibiyotiği hazırladım. Şişede toz halinde olduğu için, içine suyunu koydum karıştırdım. Sabah daha da olursa verecem artık baskıya dayanamaycam diye düşündüm. Neyseki şimdilik yok. Bunada şükür.

 Tabi bu arada ne yemek düşünebildik, ne de Busecik zaten bişey yiyebildi. Makarna seviyor diye çeşitlerini yapmaya çalıştım birini yazayım bugün.

Peynirli Cevizli Erişte

Eriştemi de eğer Afyon’dan anneannemlerin gönderdikleri bitti ise Pınar Hanım’dan alıyorum.

Erişteyi ben birazını kavuryorum başta, şöyle bir avuç kadarını.

 -          2 Su bardağı erişte (Bu biraz erişteye de bağlı, bazı erişteler çoğalıyor ama bazısı çoğalmıyor ona göre ayarlamak lazım)

-          1 yemek kaşığı tereyağ

-          Beyaz peynir (ben genelde evde artakalan beya peynirleri karıştırıyorum)

-          Maydanoz, dereotu

-          Dövülmüş ceviz

-          Yetri kadar su (tavuk suyu, et suyu varsa daha lezetli oluyor)

-          Tuz

Önce tereyağında bir avuç kadar erişteyi kavuruyoruz. Üzerine geri kalan erişteyide ekliyoruz. Şöyle bir çevirip suyunu ve tuzunu ekliyoruz. Ben pilav gibi suyunu çektirerek pişirmeyi seviyorum hemde vitamini içinde kalsın diyerekten. Yanlız çok çabuk suyunu çekiyor dikkatli ayarlamak lazım. Erişte pişerken üzeri için peynirleri eziyoruz maydanoz, dereotu ekliyoruz. Başka küçük bir teflonda, cevileri ateşte azcık kavuruyoruz.

Erişte suyunu çekince peyniri önce üzerine yayıyoruz. Üzerine cevizler. Altını kapatıyoruz. Tencerenin kapağını kapatıp 10-15 dakka dinlendirdikten sonra servis yaparken karıştırıyoruz.

 Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun bizde aynı durumdaydık hafta sonu....makarna hep tercih edilen süper lezzettir,ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederim. Size de cok gecmis olsun. Kurtarıcı diyorum ben artık makarnaya.

    YanıtlaSil